پایان نامه آسیب شناسی فرهنگی تجدد در هنرهای تجسمی معاصر ایران

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد پایان نامه آسیب شناسی فرهنگی تجدد در هنرهای تجسمی معاصر ایرانبرای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
پایان نامه آسیب شناسی فرهنگی تجدد در هنرهای تجسمی معاصر ایران

پایان-نامه-آسیب-شناسی-فرهنگی-تجدد-در-هنرهای-تجسمی-معاصر-ایران

دانلود آسیب شناسی فرهنگی تجدد در هنرهای تجسمی معاصر ایران
در قالب Word و 102 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

چکیده

انتقال ایده ی مدرنیته ازغرب به ایران و آموزه های مدرنیسم در راه انتقال خود، دستخوش تفسیرهایی چندگونه از این مفهوم شده اند. بدیهی است هر اندازه میزان آگاهی از لوازم مدرنیته نازل تر باشد، پیامدهای چنین تفسیر و انتقالی در درازمدت چالش برانگیزتر می شود. در نمایی نزدیک تر باید گفت چنین شکافی حاصل استنباطی از مدرنیسم است که تنها راه اعمال آن را نفی سنتها بدون در نظر گرفتن مقتضیات و گرایشات ماهوی آن دسته از سنتها در جامعه ی مقصد ایران می داند. نتیجه ی این استنباط انحرافاتی در دیدگاه های فکری است که هنر از مهم ترین بسترهای آنست. .این پژوهش با هدف آسیب شناسی وضعیت هنرهای تجسمی در ایران در دوره معاصر با تأثیرپذیری از مدرنیسم صورت گرفته است به دلیل گستردگی  اقلام هنرهای تجسمی، در این پژوهش هنر نقاشی مورد، مطالعه قرار گرفته است و سعی بر آن است که  نقاشی ایرانی در دوره معاصر یعنی صد سال اخیر بررسی شود. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی و گردآوری اطلاعات با استفاده از منابع اسنادی و کتابخانه ای است. نتیجه حاصل نشان می‌دهد که هنرهای تجسمی در ایران به عنوان عرصه ای جدید، مملو از انحرافاتی است که بازشناسی هویت ایرانی را از آموزه های غربی با دشواری هایی در خوانش این آثار همراه کرده است. الگوبرداری های ناسنجیده هنرمندان مدرنیسم در ایران دارای چارچوب نظام معنایی و زیباشناسانه نبوده  و تغییرات سیاسی، سیاستگذاری های دولتی، نظر محافل خارجی و سلیقه ی بازار بیش از انگیزه ها و خواست های درونی بر سیر تحول هنر معاصر اثر گذاشته اند. عدم خلاقیت هنرمندان ایرانی، مشکلاتی مانند عدم دسترسی به سیستم های ارزیابی و آماری کمّی فعالیت هنرمندان، عدم جایگاه محکم و متقن هنرهای تجسمی در عرصه های اجتماعی – فرهنگی، تأثیر مسائل سیاسی – اجتماعی کشور، سطحی شدن هر چه بیشتر تکنیک های بیان  هنری و مضامین آن، و مشخص نبودن جایگاه نقد در هنر مدرن ایران، مسائلی است که هنرهای تجسمی با آن روبروست. بدیهی است که برخورد با چنین وضعیتی به منظور اصلاح آن، مستلزم شناخت انتقادی آن است.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
فصل اول کلیات تحقیق   
1-1مقدمه   
1-2 بیان مسأله   
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش   
1-4 اهداف تحقیق   
1-5 پیشینه پژوهش   
1-6سؤال های پژوهش   
1-7 نوع تحقیق   
1-8 روش تحقیق  
فصل دوم: هنرهای تجسمی دورۀ معاصر  (با تآکید بر هنر نقاشی)   
2-1مقدمه   
2-2 هنر معاصر ایران   
3-2   نگارگری   
2-3-1 نگارگری جدید   
2-4 هنر نقاشی در دورۀ قاجار   
2-4-1 تابلوهای رنگ و روغن در نقاشی اشرافی دوره قاجاریه   
2- 4-2 نقاشی قهوه خانه بارزترین نقاشی مردمی قاجاریه   
2-4-3 مدارس و مراکز آموزش عالی هنر ایران   
2-5 تأثیرپذیری هنر شرق بر نقاشی اروپا   
2-6 آثار نقاشی دوره پهلوی بارزترین نمونه های هنر تجسمی ایرانی متاثر از تجدد   
2-6-1 نقاشی واقع گرا- آکادمیک   
2-6-2 نقاشی نوگرا   
2-7 جلوه های مکاتب مدرنیسم در نقاشی ایرانی   
2-7-1امپرسیونیسم   
2-7-2کوبیسم   
2-7-3سورئالیسم   
2-7-4اکسپرسیونیسم   
2-7-5 آبستره   
2-7-6پاپ آرت   
2-7-7گروه سقاخانه   
2-7-8نقاشی-خط   
2-8 نقاشی انقلاب   
2-8-1نقاشی جنگ  
فصل سوم ورود مدرنیسم (تجدد) در هنر ایران   
3-1مقدمه   
3-2 مدرنیسم   
3-3 مدرنیته   
3-3-1 تعاریفی چند از نظریه پردازان در باب مدرنیته   
3-4 مدرنیزاسیون   
3-5 تفاوت مدرنیته و مدرنیسم   
3-6 مدرنیسم در هنر   
3-6-1 مدرنیسم در سیر هنر پس از امپرسیونیسم؛ سمبولیسم، اکسپرسیونیسم، کوبیسم
3-6-2 ویزگی های هنر مدرن    
3-7 ورود مدرنیسم به ایران    
3-8 نگاهی بر مسئلهی روشنفکری در ایران    
فصل چهارم: آسیب شناسی مدرنیسم در هنر معاصر ایران (نقاشی)    
4-1 مقدمه    
4-2 آسیب شناسی فرهنگی تجدد    
4-3 بررسی ویژگی های هنر نقاشی در جامعه ایران در تاثیرپذیری از مدرنیسم    
4-4 بررسی عنصر هویت در هنر مدرن ایرانی    
4-5 توجه به جامعه شناسی مخاطب در هنر نوگرای ایرانی    
4-6 جایگاه مدارس عالی هنر ایران در انتقال مدرنیسم