فنون تجزيه و تحليل سيستمها

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد فنون تجزيه و تحليل سيستمهابرای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
فنون تجزيه و تحليل سيستمها

فنون-تجزيه-و-تحليل-سيستمهاتحقیق فنون تجزيه و تحليل سيستمها در حجم 29 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:

متداولترين فنون و تکنيکهايي که آناليست را در زمينه بهبود وضع فعلي و پيشنهاد وضع آتي ياري مي دهند عبارتند از:

¡         بررسي تقسيم کار

¡         بررسي جريان کار

¡         بررسي جا و مکان

¡         کنترل فرمها

¡         کنترل اسناد و سيستمهاي بايگاني

¡         اندازه گيري کار

¡         برنامه ريزي شبکه اي ( پرت , سي پي ام , پي دي ام )

تعريف جدول تقسيم کار

تعريف : جدول تقسيم کار جدولي است که نشان مي دهد کارکنان سازمان در يک مدت معين, چه کارهايي را انجام مي دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن اين کارها مي کنند .

مزاياي تهيه جدول تقسيم کار

¡         کسب آگاهي از بار واقعي کار و نحوه توزيع آن در عمل

¡         شناخت محلهاي تراکم کار از يک طرف و تراکم نيروي انساني از طرف ديگر

¡         آگاهي از تکرارها و تداخلهاي وظيفه اي

¡         آگاهي از نحوه اختصاص وقت به هر يک از وظايف و فعاليتها

¡         آگاهي از نحوه تطبيق نوع و ماهيت وظيفه با تخصص کارکنان

¡         کسب اطلاع از اوقات اضافي کارکنان

¡         آگاهي از تعداد واقعي نيروي انساني مورد نياز

¡         ارزشيابي کار کارکنان

¡         به دست آوردن مبنايي جهت تعيين حقوق و دستمزد کارکنان

مراحل تهيه و تنظيم جدول تقسيم کار

1.      انتخاب واحد بررسي

2.      تهيه ليست وظايف کارکنان

3.      تهيه ليست فعاليت هاي واحد

4.      تهيه جدول تقسيم کار براي وضع موجود

5.      تجزيه و تحليل جدول تقسيم کار در وضع موجود و کشف نقايص وايرادات آن

6.      تهيه جدول تقسيم کار پيشنهادي

مرحله اول – انتخاب واحد بررسي

آناليست در شروع کار بايستي کل سازمان را به واحدهاي کوچک تقسيم کند و جدول تقسيم کار را براي هر يک از واحدها به طور جداگانه تنظيم نمايد .

مرحله _ تهيه ليست وظايف کارکنان

ليست وظايف کارکنان عبارت است از ليستي که نشان ميدهد هر يک از کارکنان يک واحد سازماني در يک مدت معين چه وظايف و عملياتي را انجام مي دهد و چه مقدار وقت صرف انجام آنها مي کند .

مرحله سوم _ تهيه ليست فعاليت هاي واحد

ليست فعاليت ها عبارت است از: صورتي از کليه فعاليتهايي که در يک واحد سازماني انجام مي شود. اين ليست مجوعه فعاليتهايي اساسي و عمده اي که کارکنان آن واحد سازمان انجام مي دهند , درج مي گردد.

مرحله چهارم _ تهيه جدول تقسيم کار براي وضع موجود

در اين مرحله , آناليست با استفاده از اطلاعاتي که در دو مرحله قبلي فراهم آورده است , به تهيه و تنظيم جدول تقسيم کار مي پردازد .

مرحله پنجم _ تجزيه و تحليل جدول تقسيم کار

نمونه اي از سولات قابل طرح در مرحله تجزيه و تحليل جدول تقسيم کار از اين قرارند:

¡         آيا کليه فعاليت هايي که در اين واحد انجام مي شود, به اين واحد تعلق دارد؟

¡         کدام يک از فعاليتها, بيشترين وقت واحد را ميگيرند و آيا لازم است که اين مقدار وقت, صرف انجام آنها شود؟

¡         چه مقدار از وقت , صرف انجام کارهاي غير ضروري مي شود؟ منظور از کار غير ضروري, کاري است که انجام آن در تامين هدف سازمان اثري ندارد.

¡         آيا  از تخصص و مهارت افراد, استفاده مناسب به عمل مي آيد ؟

¡         آيا کار به طور مساوي بين افراد تقسيم شده است ؟

¡         آيا وظايفي که به کارکنان ارجاع مي شود , تا حدود زيادي با يکديگر بي ارتباط هستند ؟

¡         آيا تخصصها خيلي محدود و وظايف , بيش از اندازه به اجزا تقسيم شده اند .

¡         آيا در تقسيم وظايف, به روحيه, علاقه, نگرش و ويژگيهاي شخصي شاغلين توجه شده است؟

¡         آيا در تعيين افرادي که با يکديگر در ارتباط مستقيم کاري هستند , به وجود علايق مشترک و تشابه شخصيتي ميان آنها توجه شده است ؟

¡         آيا در انجام وظايف تکرار و تداخل وجود دارد ؟

مرحله ششم _ تهيه جدول تقسيم کار پيشنهادي

وقتي آناليست سوالات مربوط به جدول تقسيم کار در وضع موجود را مطرح کرد و پاسخهاي مناسب را در يافت, متوجه ميشود که در مورد وظايف بعضي از افراد, ايجاد تغييراتي, ضرورت دارد .

بررسي جريان کار

 

تعريف نمودار جريان کار

 

 

نمودار جريان کار عبارت است از تصويري از مراحل مختلفي که براي انجام يک کار , از ابتدا تا انتها , طي ميشود .

 


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: فنون تجزیه و تحلیل

مطالب مرتبط

فنون تجزيه و تحليل سيستمها

پاورپوینت بررسی کاربرد فنون تجزیه و تحلیل


ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی ساختار و ملاکهای اثربخشی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی ارزیابی و نظریه های ارزیابی عملکرد مالی (فصل دوم)

اصول، روشها و عوامل موثر بر تعلیم و تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری و میزان آگاهی اساتید دانشگاه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های انگیزش (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و تئوری های سبکهای رهبری (فصل دوم)

طرح توجیهی وکارآفرینی تولید و بسته بندی آب میوه به روش صنعتی

دانلود مقاله عوامل همگرایی و واگرایی در منطقه خلیج فارس

طرح توجیهی کارخانه تولیدی شیر پاستوریزه